Ancsi, mindent felveszek, ill. amit lehet, a neten újranézek. Szó szerinti idézés marha nagy meló, itt szaladgáltam múlt héten is a hálószoba (tv) és a szgép (Konyha/nappali) között
A tv-műsorok egy részének van leirata az Observer médiafigyelő adatbázisában, erre nekünk van előfizetésünk a Vasárnapi Híreknél. De nem írnak le automatikusan mindent, a tűzijáték-közvetítést sem tették, ezért meg kellett rendelnem a leiratot - ez oldalanként 1500ft, de a főnökkel megbeszéltem, hogy ez most kell, és belement, hogy kifizeti. De ilyen nagyon ritkán van, egyébként vagy az Observerből idézek, vagy én írom le.
Kátyával találkoztam ma, itt voltak Bián fejleszteni, mindenkit csókoltat!
Emma hihetetlenül megnyúlt és kikerekedett, mosolygós baba, de ha egyszer kiereszti a hangját...
voltunk csípőszűrésen, Liliróza tökéletes, és papírunk is van róla
Szia Gabi! kerekedik már a pocakod? a lányok mit szólnak hozzá?
Rylie, biztos vagyok benne, hogy számít, hogy sokat mondókáztok/énekeltek!
legutóbb a rádióban hallottam, hogy az ingerszegény környezetben felnövő gyerekeknek ez a szókincsén nagyon meglátszik.
egyébként bár Istók alig beszél még, ma jött fel a lépcsőn és megbotlott és vmi olyasmit mondott, hogy "bazme"
lehet, hogy rosszul értettem, de vigyáznom kéne már erősen a számra
Recca, elméletben annyit tudok mondani, hogy úgy tudom, a szenzoros integrációs fejlettség (környezeti ingerek értelmes rendezésének képessége), az idegrendszer érettsége, kognitív és motoros képességek, nyelvi kompetencia, intelligencia, kommunikációs kézség, hallás (gyakori középfülgyulladástól is lehet probléma), artikuláció, hangképző szervek fejlettsége, beszédhez kapcs. izmok kontrollja és irányítása, genetika (volt a családban, aki későn kezdett beszélni v beszédhibás) - tehát biológiai, ill. szociális tényezők, pl. motiváció/kommunikációs szándék, ingerszegény/-gazdag környezet (stimuláció), megerősítés, és természetesen az érzelmi-lelki tényezők pl. szorongás, teljesítménykényszer, figyelemzavar, koncentrációs ill. magatartászavarok és olyan nagy horderejű események, mint a költözés, óvikezdés, testvér születése stb. együttesen alakítják-befolyásolják a beszédfejlődést.
Épp ezért nagyon nehéz megállapítani, mi okozza a megkésett beszédindulást vagy a beszédfejl. zavarát. ÁLtalában hallásvizsgálatra is elküldik a gyerekeket, meg neurológushoz, aztán logopédushoz...
Vannak leírások, hogy milyen ütemben tanul beszélni a gyerek, kb. mikor kezd el ragozni, jelzőket használni stb. de ez olyan, mint a súlygörbe
de Ildi a logopédus, hátha olvas bennünket, és kijavít-kiegészít
