Halihó, Lányok!
Á, szerintem nem is olvas minket más, csak mi magunk...
Verus, sajnos jövő hétvégén mi tuti nem tudunk menni erre a BS-beli kiállításra. De nagyon izgalmasan néz ki.
Vindo, nagyon ügyesek vagytok az akváriummal. Én mindig kapacitálom S-t rá (neki volt is régen, ért is hozzá), de nem vállalja be.
Nagyon jó volt a diszlexiakonferencia, most végre megtudtam, hogy nem a gyerekkorra lehet csak jellemző, nem defektus, nem betegség, se nem fogyatékosság, hanem másfajta látásmód (jobb agyféltekés, holisztikus a lineáris és módszeres feldolgozással szemben -- utóbbi pl. központi az iskolai oktatásban, azért van annyi gondjuk a diszeseknek). A felszíni diszgráfiások száma folyamatosan nő, mert a mai fiatalok információfeldolgozása eltérő jellegű (képi, egészleges, kevésbé tudatos megoldások használata stb.). Nekem az tetszett iszonyúan, amikor elmondták, hogyan lehet kiegyensúlyozni a diszes jelleget (pl. egy csomó sikeres, híres embernél ez működött, pl. Einsteinnél az éneklés, ami a jobb agyféltekés jó zenei képességet és a bal agyféltekés, E-nek rosszul menő nyelvi képességet kapcsolta össze; kvázi spontán olvasástanulás diszeseknél akkor, ha sok felolvasásban -- képek nélkül --, ujjgyakorlatokat igénylő hangszeres zenetanulásban, mondókázásban, sok mozgásban stb. van része).
Akit érdekel, ezek az oldalak mind a témával foglalkoznak, nagyon jók (mindnek van magyar változata is):
http://www.diszlexia.hu/
http://www.isheds.eu
http://embeddyslexia.eu
http://calldysc.info/
Halihó, Lányok!
Á, szerintem nem is olvas minket más, csak mi magunk...
Verus, sajnos jövő hétvégén mi tuti nem tudunk menni erre a BS-beli kiállításra. De nagyon izgalmasan néz ki.
Vindo, nagyon ügyesek vagytok az akváriummal. Én mindig kapacitálom S-t rá (neki volt is régen, ért is hozzá), de nem vállalja be.
Nagyon jó volt a diszlexiakonferencia, most végre megtudtam, hogy nem a gyerekkorra lehet csak jellemző, nem defektus, nem betegség, se nem fogyatékosság, hanem másfajta látásmód (jobb agyféltekés, holisztikus a lineáris és módszeres feldolgozással szemben -- utóbbi pl. központi az iskolai oktatásban, azért van annyi gondjuk a diszeseknek). A felszíni diszgráfiások száma folyamatosan nő, mert a mai fiatalok információfeldolgozása eltérő jellegű (képi, egészleges, kevésbé tudatos megoldások használata stb.). Nekem az tetszett iszonyúan, amikor elmondták, hogyan lehet kiegyensúlyozni a diszes jelleget (pl. egy csomó sikeres, híres embernél ez működött, pl. Einsteinnél az éneklés, ami a jobb agyféltekés jó zenei képességet és a bal agyféltekés, E-nek rosszul menő nyelvi képességet kapcsolta össze; kvázi spontán olvasástanulás diszeseknél akkor, ha sok felolvasásban -- képek nélkül --, ujjgyakorlatokat igénylő hangszeres zenetanulásban, mondókázásban, sok mozgásban stb. van része).
Akit érdekel, ezek az oldalak mind a témával foglalkoznak, nagyon jók (mindnek van magyar változata is):
http://www.diszlexia.hu/
http://www.isheds.eu
http://embeddyslexia.eu
http://calldysc.info/
http://ictbell.org