Nyaralás kisbabával? Sima ügy! 6 hasznos holmi, ami biztosan a segítségedre lesz

Sokan azt gondolják, hogy a gyerek egy éves kora előtt nem érdemes nyaralni menni, vagy hosszabb utazásokat tenni a kicsivel, mert az egész út alatt több lesz a kényelmetlenség, a váratlan és szokatlan szituáció, és-, mondjuk ki-, a nyűglődés, mint az élvezet. Pedig ennek egyáltalán nem kell így lennie, ha a szülők úgy ítélik meg, hogy a gyermekük van olyan jó természetű, könnyen „kezelhető” és alkalmazkodó, hogy kicsit merészebbet merjenek álmodni és netalán eljussanak vele egy nagyobb hazai vízpartra, vagy akár a tengerhez.

Ha már kész az útiterv, a szállás lefoglalva és lassan kezdődhet a készülődés, nem árt kicsit összeszedni a gondolatainkat, hogy a megszokottól eltérő dolgokat is be kell most pakolnunk a kisded miatt. Így még a legrutinosabb utazók is meglepve konstatálhatják, hogy mennyivel több holmit kell magukkal hurcolni, vagy a helyszínen bérelni.

Jó információ lehet egyebek mellett az is, ha tudjuk, hogy az adott desztináción lehet-e például babakocsit, vagy gyerekülést bérelni (pl. a reptéren), hogy ne kelljen mindent otthonról vinni. Vagy mondjuk, hogy a szálláson van-e etetőszék, esetleg mobil rácsos kiságy, babakád.

Ezek persze alapvető dolgok, no de mi a helyzet azokkal az apróságokkal, amik inkább kényelmi szempontól lennének fontosak és sokszor még csak nem is gondolunk rájuk azelőtt, hogy ne kerülnénk egy bizonyos szituációba, vagy sürgető helyzetbe? Most 6 példát hoztunk nektek, hátha a listát olvasva segítségetekre leszünk az előre gondolkodásban, vagy annak hatására még inkább sikerül praktikusan, gyakorlatiasabban összeállítanotok a csomagotokat.

Utazásra, nyaralásra, pihenésre fel! Csak lazán és nyugodtan, hiszen a babával való utazás lehet némileg stresszesebb ugyan, de a végén mindenképp feledhetetlen élmény lesz!

Következzen 6 holmi, amit anyukák és apukák elmondásai alapján gyűjtöttünk össze, szem előtt tartva a praktikumot és az SOS helyzeteket is.

1# Autóban is használható cumisüveg és bébiétel melegítő

Pár ezer forintért érdemes beszerezni egy „kétéltű” készüléket, amely autóban használva víz nélkül, szivargyújtóról üzemel, a szálláson pedig vízzel, 220 V-os áram segítségével használható. Nem csak felmelegíti, hanem jó ideig melegen is tartja akár a cumisüveget, akár az üveges bébikonzervet, vagy a belehelyezhető műanyagdobozkát.

Tipp: „Olyat sikerült vennünk, ami mindkét igényt kielégítette, sőt, még egy citromfacsaró tető is járt hozzá, amin először csak nevettünk, aztán pont kimentett minket az apartmanban ahol megszálltunk.” – Péter (1,5 éves ikrek apukája)

2# Szétdobható kis sátor a strandra (alváshoz, árnyékba húzódáshoz)

Ez a sátor igazából nem is igazi sátor, inkább csak egy félkör alakú kis kuckó, amibe a baba kényelmesen be tud csücsülni, el tud bújni a nagy meleg és a tűző napsugarak elől. Persze 12 és 16 óra között amúgy is csak akkor menjünk babával strandolni, ha folyamatosan biztosítani tudjuk számára az árnyékot és a hűsölést! De mivel nem tudhatjuk, hogy mennyire lesznek fák, árnyékos területek a strandon, így nem árt magunkkal vinni egy ilyen kis búvóhelyet.

„Az olasz tengerparton voltunk a 2 éves kislányommal, és hamar rájöttünk, hogy a bérelt napernyő nem lesz elég ahhoz, hogy mindhármunknak kellő árnyékot biztosítson. A helyi boltban lehetett kapni kis méretű sátrakat, amiből beszereztünk egyet és azóta is mindig visszük magunkkal mindenhova.” – Imola (3 éves kislány édesanyja)

3# Árnyékolós pancsoló medence

Még a legegyszerűbb felfújhatós kis pancsolót is érdemes magunkkal vinni, ha esetleg úgy ítélnénk meg, hogy a tó, tenger, vagy akár a medence vize túl hűvös a kicsi számára, hogy egy keveset ki tudjunk merni belőle az ő külön kis medencéjébe, hogy ott hamarabb felmelegedhessen. Így biztosan nem fázik majd meg, és tovább élvezheti a lubickolást is.

„Pár éve a nagyobbaknak vettünk egy olyan kis méretű gyerekmedencét, ami nem felfújhatós, hanem drót tartja össze és össze lehet hajtogatni, akár a mai modern sátrakat. Úgy van megcsinálva, hogy van hozzá egy lehajthatós árnyékoló, hogy akkor se kelljen kijönni a vízből, ha odasüt a nap. Beltéren is használható, csak ott nem vizet, hanem színes műanyag labdákat lehet beletenni. A kicsik imádják.” – (Enikő, 3 gyerek édesanyja, a legkisebb most 1 éves)

4# Baby monitor applikáció

Ha nem akartok túl sok kütyüt magatokkal vinni, akkor érdemes tényleg csak a szükséges dolgokra redukálni a csomag tartalmát. Szerintünk a légzésfigyelőt tedd inkább be, a kamerás, mindent tudó babafigyelőt hagyd otthon, hiszen nagy valószínűséggel nem lesztek akkora légtérben a szálláson, mint otthon, így jobban rá is láttok majd a gyerkőcre. Ha mégis izgulsz, hogy nem veszed észre, ha éjjel felébred, arra is van egy tippünk egy anyukától:

„Még a babavárás idején Kornél, a férjem talált egy klassz mobilra letölthető applikációt, ami lényegében kiváltja a bébiőr készüléket. Két mobil kell csak hozzá, az egyiket abba a helyiségbe kell helyezni, ahol a kicsi alszik és el kell indítani az app-ot. Ha nyöszörög, felsír, vagy hangosabban mocorog, az applikáció automatikusan tárcsázza a neki megadott másik mobilszámot, így a nálunk lévő készüléken látjuk, ha éjjeli akció van. A telefont egyébként „ne zavarj módba” szoktuk ilyenkor tenni, így a wifiről zavartalanul tud működni a mobil, miközben csak ez az app fut rajta.” – (Zsuzsa, egy 4 éves kisfiú anyukája)

5# Borítékra csukható pelenkázólap

Érdemes beszerezni egy kicsire hajtogatható és kényelmesen eltehető textil pelenkázólapot, így nem kell azon aggódjunk, hogy esetleg olyan mosdóba térünk be, ahol nem szívesen tesszük le a babát pelenkázni a higiénia látható hiánya miatt. Egy ilyen kompakt kis holmi bármelyik anyuka táskájában elfér és valósággal életmentő lehet olyan helyeken, ahol még mi magunk is ódzkodunk wc-re menni.

„Nemrég rendeltem a Meskáról egy kézzel készített textil pelusozó lapot, amit a kemény pelenkázóra lehet helyezni és magammal tudom vinni bárhova, mivel kis boríték méretre hajtogatható és a hozzá varrt tasakban könnyen hordozható. Remek döntés volt, már jó párszor visszahozta az árát, főleg, hogy használat után csak bedobom a többi ruhával a mosógépbe és kész is.” – (Ancsa, egy 10 hónapos kisfiú és egy 2 éves kislány anyukája)

6# Babahordozó, kendő

Talán ez túl alapvetőnek tűnik, hiszen, ha kirándulni mentek, jó szolgálatot tud tenni egy hordozó mondjuk egy babkocsival szemben. Viszont, ha még nincs ilyenetek, a beszerzés előtt érdemes végig gondolnotok, hogy milyen gyakran tervezitek majd benne hordozni a babát, hogy nektek mi lenne a kényelmesebb és persze nem rossz ötlet elmenni egy-két üzletbe és felpróbálni őket a gyerekkel együtt, hogy melyikben érzi jobban magát. Van olyan anyuka ismerősünk, aki áldotta az eszét, hogy egy hosszú repülőút előtt még megvette a kapcsos babahordozóját, elmeséli miért:

„Egy valamivel több, mint 6 órás repülőút állt előttünk, hogy meglátogassuk a férjem külföldön élő testvérét. Az egyik barátnőm ajánlotta, hogy vegyek egy hordozót még mielőtt elmegyünk, mert, ha például városnézésre kerül sor, igazán könnyedebben lófrálhatunk így a picivel, mintha mindig a babakocsit cipelnénk magunkkal. Vettünk és szerencsére nem adtuk fel a poggyászainkkal, így már a repülő járaton kihúzott minket a csávából: amikor a baba 3 óra után kezdett rendkívül nyűgös lenni, magamra csatoltam és így járkáltam vele fel-alá a fedélzeten, amíg hozzám bújva el nem aludt. Az biztos, hogy puszta kézzel sokkal nehezebb lett volna.” – (Petra, egy fél éves kisfiú édesanyja)